zaterdag 7 januari 2023

De verloren Fryslân-muts

Vanmorgen zou ik boodschappen gaan doen voor mijn schoonouders en onszelf. Voordat ik naar "De Helianth" fietste, voelde ik in mijn jaszak. Mijn Fryslân-muts zat er niet in. 

Heel wat jaren heb ik er mee rond gereden. Zelfs bij de Elfstedentocht van 2012 droeg ik deze muts.

Zodoende restte mij niets anders, dan het rondje, dat ik gisteren gefietst had, vandaag nogmaals te rijden, dus via "'t Vogelhoff" en de Vogelplas

Het was prima fietsweer met temperaturen boven de 10 graden. Weer dat meer past bij maart dan bij de eerste week van januari.

Het was een vergeefsezoektocht.

Na met mijn vrouw geluncht te hebben, fietsten we samen naar de Merenwijk, waar we in de Regenboogkerk de eerste repetitie in 2023 hadden van "Projecta Musica". Op de terugweg fietste ik nog even langs de Leidse IJshal om te kijken of de Fryslân-muts daar soms gevonden was, maar helaas.
Wat dat aangaat paste één van de liederen, die we gezongen hadden, precies bij de zoektocht. We oefenden "Anger" uit het Requiem van Tony Biggin tot de woorden "Gone" en "Lost"....

Geen opmerkingen: