maandag 30 januari 2023

Bert's drietal

Er zijn mensen, die in een zwart gat vallen als ze met pensioen zijn. Daar heb ik geen last van. Integendeel. Af en toe kom ik tijd tekort. Vandaag is zo'n dag. Ik heb een drietal afspraken in mijn agenda staan. Alledrie in de Leidse IJshal.

De eerste was vanmorgen om 9 uur. Ik zou lesgeven aan de beginnersgroep. Voordat ik er na het ontbijt naar toe reed, maakte ik een klein ommetje. We vonden vanmorgen de verkeerde krant op de deurmat. We zijn geabonneerd op Trouw en kregen het Leidsch Dagblad. Op zich niet zo'n probleem, ware het niet, dat ik vanmorgen juist in Trouw stond.

Bij de Stevensbloem kocht ik de krant van vandaag met een uitgebreid artikel over de blokkade van de A12 door Extinction Rebellion van afgelopen zaterdag.

Net zoals met medewerking van de officier van justitie de opkomst van de klimaatactie zaterdag hoger uitkwam, zo was de opkomst van de beginnersgroep ook groter. Vanmorgen kwamen er 6 personen, die zich de beginselen van de edele schaatssport eigen wilde maken bij iemand, die de 2ruim 2 uur durende droogtraining goed verteerd had.

Ik hoop, dat het zestal van vanmorgen dat overmorgen ook kan zeggen, want ze hebben aardig wat werk verzet. We begonnen met de druk op de hak.

De volgende stap betrof de zijwaartse afzet. Het vervolg was het dieper zitten en daarna de combinatie van deze drie oefeningen. En dan begint het opeens op schaatsen te lijken. In een uur tijd waren de deelnemers behoorlijk vooruit gegaan, zowel letterlijk als figuurlijk.

Om 4 uur mag ik een clinic Bavarian curling begeleiden, waarna vanavond nog een vergadering volgt. Zoals gezegd, Bert's drietal zorgt voor een springerige dag.

Geen opmerkingen: