dinsdag 7 maart 2023

Bibliotheek aan huis

Mijn vrouw had mij gevraagd, of ik vanmiddag een gereserveerd boek van mijn schoonmoeder op wilde halen in de bibliotheek en een ander boek terug wilde brengen.

Aan dat verzoek wilde ik wel voldoen. Op mijn werk noemden we deze vorm van dienstverlening  Bibliotheek aan huis.

Op deze dag met maartse buien fietste ik via de volkstuin, waar ik het groente- en fruitafval van een paar dagen in het compostvat deponeerde. Onderweg kreeg ik ruim een kilometer met natte sneeuw te maken.

Gelukkig was de wind bijeen temperatuur van 3 graden Celsius niet al te hard. Het was met een gevoelstemperatuur van ruim 2 graden onder nul al koud genoeg.

Ik bracht één deel van de Engelse schrijfster Raynor Winn naar de bibliotheek terug en haalde het volgende deel op.

Deze boeken over lange wandeltochten in Engeland kan deze bibliothecaris van harte aanbevelen.

Geen opmerkingen: