maandag 27 maart 2023

Ton Menken IJsbaanloop

Het Leidsch Dagblad pakte wederom flink uit met een artikel over de sluiting van de Leidse IJshal met een pakkende en zeer rake titel.


Het was na het geslaagde slotfeest van gisteren vandaag weer het oppakken van de draad. Vanmorgen fietste ik naar Valkenburg. Alleen deed ik dat op deze wisselvallige dag niet op het handigste moment. 

Ondanks de niet al te hoge temperaturen klonk er een flinke donderklap. Onweer in maart is toch zeer zeldzaam. Tussen de felle opklaringen door kreeg ik in 12 kilometer fietsen ook nog wat hagelstenen te verduren.

Na de lunch ging ik beginnen aan de marathontraining. Een loopje van 6 kilometer bracht me naar de voormalige Ton Menken IJsbaan. Er viel niet meer op te schaatsen.

Na de drukte van gisteren was er nu de leegte.

De sneeuwberg aan de Vondellaan maakte duidelijk, dat de Ton Menken IJsbaan nu definitief verleden tijd is.

Het was een mooie tijd met zeer veel schaatsplezier.

De mooie herinneringen draag ik de rest van mijn leven met me mee.

Geen opmerkingen: