donderdag 16 maart 2023

BBB

Het is onmiskenbaar. De BBB is de grote winnaar geworden van de verkiezingen voor de Provinciale Staten en daarmee indirect voor de Eerste Kamer.

En het is niet zomaar een overwinning, maar politiek gezien is het een aardverschuiving.

Nu werd constant vergeleken met de vorige Statenverkiezingen, maar als je het vergelijkt met de Tweede Kamerverkiezingen dan halveren CDA en D66, raakt de VVD een derde kwijt en de ChristenUnie een kwart. Een motie van wantrouwen van de kant van de kiezers voor het kabinet.

In het door aardbevingen geplaagde Groningen zouden ze zeggen: "'t Kon minder!"

Ja, en dan sta je daar dan als klimaatactivist met zo'n verkiezingsuitslag. Dat ik mijn leven lang al boerenzakdoeken gebruik, is nog tot daar aan toe, maar ja, kan ik mijn nog vertonen met mijn BBB-handschoenen zonder de verdenking op me te laden, dat ik van 2 walletjes wil eten?

Vanmorgen fietste ik zoals gewoonlijk naar de Leidse IJshal, waar ik met de "Krasse knarren" te gaan schaatsen. Daar merkte deze coördinator, dat trouwe aanhang in deze tijd een schaars goed begint te worden. De opkomst van de "Krasse knarren" bestond uit slechts 9 man. Van de Alternatieve BBB, de Bert Breed Beweging, bleef dus niet zoveel over.
Desondanks moet je er dan ook het beste van maken. Dat deden we dan ook met een halve piramide gevolgd door het aftelrijmpje. Tezamen 130 rondjes oftewel 26 kilometer. Ik reed daarbij met de rem erop, daar ik morgen 200 kilometer probeer te schaatsen bij de Bert Grotenhuis Bokaal in Haarlem.

We waren gelukkig niet de enigen op de gladde ijsvloer. Een zevental kunstschaatssters sloot het schaatsseizoen verkleed af op de binnenbaan met toepasselijke muziek. Toevalligerwijze vielen mijn slagen perfect samen met de maten in "An der schönen blauen Donau" van Johann Strauss jr.

Bert Breeds Bewegingen waren op dat moment derhalve zeer soepel.....

Geen opmerkingen: