woensdag 1 maart 2023

Leo Lieverse

 Gisteren werd ik gebeld door mijn nicht Toos Lieverse, dat haar broer Leo op 80-jarige leeftijd was overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. 


Ik kan mij nog goed heugen, dat we in het najaar van 1997 in "De Rustende Jager" in Nieuw-Vennep een reünie hadden van de familie Lieverse. Vrijwel ieder gezin had wel een Leo in de gelederen. De doopnaam Leonardus van opa Lieverse werd in die tijd vanzelfsprekend minimaal een keer vernoemd. Ook één van mijn doopnamen is Leonardus.
Toen de Leo's werden gevraagd naar voren te komen voor een groepsfoto, verschenen er een stuk of 7.

Ook da naam Anna, genoemd naar oma Anna van Wieringen, kwam net zo vaak voor.
De condoleren op vrijdagavond en de uitvaart op zaterdag kunnen niet plaatsvinden in de door brand verwoeste Katholieke kerk in Hoogmade, De kleinere Protestantse kerk bij de brug is nu de plek, vanwaar Leo Lieverse naar zijn laatste rustplaats zal worden gebracht.
Leo, rust in vrede.

Geen opmerkingen: