zaterdag 25 november 2023

Mis poes en mispelboom

In Groningen hebben ze met enige regelmaat last van aardschokken. In Den Haag deze week ook. Bij de VVD dachten ze de eerste vrouwelijke premier te kunnen leveren.
Het liep een tikkeltje anders....

Zelden is in de Residentie een sterker staaltje van mis poes gezien.
Op deze wisselvallige zaterdag deed ik vanmorgen boodschappen bij "De Helianth" voor mijn schoonouders en onszelf. Op weg naar Ada's ouders reed ik in het zonnetje, maar gaandeweg betrok de lucht steeds meer en toe ik een regenboog recht voor me uit zag, wist ik genoeg.

Thuis gekomen dronken we koffie en thee met wat kruidnoten erbij. Na nog wat zaken geregeld te hebben, lunchten we samen. Mijn vrouw fietste naar de volkstuin. Ik zou er ook naar toe lopen, maar één van de zwaardere buien van vandaag trok net over. 
Ik wachtte de bui af en maakte me nuttig door de toiletten schoon te maken. Zodra het droog was, liep ik naar de tuin toe, waar de mispelboom aardig wat mispels verloren had door de stevige wind van de afgelopen dagen.

Ik zou via het Valkenburgse meer terug naar huis lopen, maar een volledig gesloten brug versperde de weg. Ik moest teruglopen en een andere route naar huis kiezen. De geplande route van 8 kilometer werd zo 10 kilometer.

Op de terugweg werd ik beloond met prachtige Hollandse luchten.
En geloof het of niet: die dreigende Hollandse wolken hingen boven Den Haag....

Geen opmerkingen: