woensdag 1 november 2023

Paco Ciao

Toen ik vanmorgen na een kort bezoekje aan de volkstuin boodschappen ging doen op de Boerenmarkt en bij "De Helianth", was het aanmerkelijk droger dan gisterenavond.

Dat was een waardige afsluiting van een werkelijk kletsnatte oktobermaand.

Wij waren uitgenodigd voor een etentje bij "Paco Ciao" aan de Stationsweg in Leiden.

Talloze malen was ik langs deze voormalige bank gereden voordat ik dit karakteristieke restaurant zou betreden. Doordat er veel kamers waren met een paar tafels, allemaal in een andere sfeer ingericht, voelde het intiem aan.



Het eten was goed en ik nam bij de heilbot een bij "Paco Ciao" passend  Mediterraan biertje.
Bij het inschenken kwam ik erachter, dat de Spaanse Tulum cerveza uit Noordwijk kwam....

Terwijl wij met zijn vieren een gezellig etentje hadden, ging het er buiten heftiger aan toe. Flinke regen met donder en bliksem. Spookachtig weer, passend bij de avond van Halloween

Toen wij naar huis gingen was het droog. Met donder en bliksem op de achtergrond overbrugden we de laatste 500 meter in de regen.

Gedurende de fietstocht van ruim 20 kilometer van vanmorgen was het aanmerkelijk vriendelijker herfstweer.

Geen opmerkingen: