zondag 12 augustus 2018

Je eigen boontjes doppen

Het spreekwoord "Je eigen boontjes doppen" krijgt een heel andere dimensie, als je een volkstuin hebt. Vanmiddag was ik met mijn vrouw op de tuin en ik kreeg de taak om zowel sperziebonen als snijbonen te plukken.
Tijdens dit werk filosofeerde ik over wat er allemaal bij komt kijken, voor je thuis een maaltijd op je bord hebt. In dit geval konden we het doppen van de eigen bonen letterlijk nemen.
De paar uur op de tuin begonnen met water geven in de kas. De rest van de planten had afgelopen vrijdag genoeg water gehad.
Terwijl Ada een paar courgettes en komkommers oogstte en Nieuw-Zeelandse spinazie plukte, deed ik dat bij de bramen en de frambozen.
Ik had een bakje vol bramen en frambozen. Het hadden meer bramen kunnen zijn. De wespen op een aantal rijpe bramen vond ik een dusdanig sterk argument, dat ik niet voor het maximale aantal bramen ging....


Geen opmerkingen: