zaterdag 4 augustus 2018

De Tour van 333m.nl

Net als de afgelopen jaren deed ik ook dit jaar weer mee met het spel Ploegleider van het jaar. De naam van mijn team was 333m.nl. Het doel was om op deze manier de aandacht te vestigen op de loterij ten behoeve van de nieuwe 333-meterbaan in Leiden ter vervanging van de ouwe trouwe Ton Menken IJsbaan.
Welnu, mijn doel om in de top mee te draaien is helaas niet gelukt, mede door het vroege uitvallen van Ritchie Porte, de winnaar van de Ronde van Zwitserland. Maar als nummer 244 met 1728 punten mag ik dik tevreden zijn. Zo hoog ben ik nog nooit geëindigd. 244e klinkt niet hoog, maar als je dat afzet tegen 10.977 deelnemers heb je het beslist niet gek gedaan!
Als ik kijk naar de individuele teamleden, dan zijn dit de resultaten:
Geraint Thomas en Peter Sagan hebben met de gele en de groene trui maximaal gescoord. Dat geldt ook voor Primoz Roglic, die net het podium niet haalde.
Egan Arley Bernal viel lichtjes tegen, doordat hij de witte trui aan Pierre Latour moest laten. Ook in et bergklassement had ik meer van hem verwacht.
Adam Yates scoorde met zijn 15 punten nog minder dan de sprinter Timothy Dupont met 1 punt....
Yves Lampaert scoorde naar behoren.
Van Antwan Tolhoek had ik na zijn 11e plaats in het Criterium du Dauphiné meer verwacht, maar gezien de 2 punten die hij kostte was het geen miskoop.
De reserves Damien Howson, Koen de Kort, Michael Schär en Simon Geschke brachten uiteraard geen punten binnen.
Het enige, dat ik mezelf kan verwijten is, dat ik in eerste instantie de Ier Daniel Martin wel in de ploeg had en hem in tweede instantie toch heb vervangen. Het had me niet in de Top-10 gebracht, maar met 99 punten meer dan zijn vervanger Bernal had ik op de 95e plek uitgekomen.
Ik had dus zomaar in de Top-100 terecht hebben kunnen komen.

Geen opmerkingen: