zondag 23 augustus 2020

Rozen & Radijs

 
Mijn zus Trees is vandaag 75 jaar geworden. Aanvankelijk zou ze haar verjaardag thuis vieren, maar na de persconferentie van Mark Rutte met de mededeling, dat je thuis slechts 6 gasten mocht ontvangen, sloeg de twijfel toe. Hoe los je dat op, als je in een gezin met 12 kinderen bent opgegroeid?
Er werd meteen actie ondernomen en niet lang later kregen we te horen, dat het feest was verplaatst naar "Rozen & Radijs" in Burgerveen. Daar waren we vanaf 12 uur welkom.
Voordat we om kwart over 11 op de fietst stapten, was ik naar de volkstuin gereden om bramen en frambozen te plukken. Met een bakje vol fruit reed ik op huis aan.
Met de stevige wind in de rug reden we via het centrum van Leiden. Oud-Ade, Rijpwetering, Nieuwe Wetering en Oude Wetering naar Burgerveen, waar we met de familie een gezellige middag hadden met een hapje en een drankje en konden proosten op de 75-jarige.




Ik praatte heel lang met mijn zwager Johan Geurtz.

Ik tipte deze voormalige voetbaltrainer, dat er een baantje vrijgekomen was als bondscoach van Oranje.
Om 4 uur zat het feest erop. Wij kochten nog een platte zak potaarde. Deze 40 liter potaarde werd plat op mijn bagagedrager gelegd en met een snelbinder verankerd. Transportbedijf Breed in actie.
Over nagenoeg dezelfde weg als op de heenreis reden we terug naar huis. Zo bewogen we ons op een substantieel deel van het marathonparcours van 22 november aanstaande.
Zo kwamen we ook langs de Koppoel.
Op de Koppoel kun je ook heerlijk schaatsen.
Kortom, goede herinneringen kwamen naar boven en tegelijkertijd de hoop, dat we daar weer eens kunnen schaatsen.
Aan de 82 kilometer fietsen van gisteren voegde ik er vandaag 56 aan toe. Met 138 kilometer in 2 dagen, waarvan de helft met flinke tegenwind, heb ik in ieder geval goed gewerkt aan een puike basisconditie mochten we de Molentocht weer eens kunnen schaatsen.

Geen opmerkingen: