donderdag 7 mei 2026

Cronesteynloop

Vannacht kwam het tot vorst aan de grond in onze omgeving.
Daar heb ik niets van gemerkt, daar ik sliep als een roos.

Ik vertrok om 9 uur in een korte broek op de fiets naar Aad Kleijweg. Zondagochtend zal het bij de start van de Leiden Marathon om half 9 ook niet echt warm zijn en met een lange broek de 42.195 meter afleggen is natuurlijk geen optie.
Voor de laatste échte training voor de marathon liepen we zoals gebruikelijk naar polderpark "Cronesteyn" toe. Iets rustiger dan anders, net als de rest van de training.

Bij het oprekken op een bruggetje was de droogteperiode goed zichtbaar. Delen van de bodem van de sloot lagen droog.


Over de onverharde kruin van de dijk langs de sloot liepen we naar onverharde paden en zelfs over stukken grasveld, waarop we onze training afwerkten. Meestal rustiger dan anders, maar af en toe ging het tempo even flink omhoog. De snelste stukken waren wel korter dan gebruikelijk. Net als vorig jaar.

Aan het slot van deze veldloop of zo u wilt veldtocht kwamen we bij de lepelaars uit.



Lepelaars zijn wel vogels, die overal schijt aan hebben.

We liepen nog een rondje door het daslook.



Na ruim 9 kilometer looptraining dronken we in de tuin verse muntthee met gemberkoek erbij. De échte marathontraining zit erop. Morgen en overmorgen loop ik nog een paar keer een paar kilometer om de spieren soepel te houden.

De weersverwachtingen voor zondag zijn vergelijkbaar met die van vandaag.
Het wordt dus prima loopweer!

Geen opmerkingen: