Morgen begint in Bulgarije de Giro d'Italia.
Na 3 dagen op de Balkan keert de Giro terug naar de Laars van Italië.
Het is een parcours met 1 tijdrit, een monsterachtige Koninginnerit en veel sprintkansen. Zoals gebruikelijk doe ik mee met Ploegleider en dit wordt het team, dat onder de naam Angrilu deel.
Met de 100 te verdelen punten kwam ploegleider Llames Altu tot dit team..png)
(Druk op de afbeelding om de wielrenners leesbaar te maken)
Met Jonas Vingegaard, Adam Yates, Thymen Arensman, Egan Bernal, Giulio Pellizzari en Aleksandr Vlasov heb ik een zestal goede klassementsrenners met klimbenen. Andere klimgeiten, die vooral voor dagsucces gaan zijn Jay Vine, Marc Soler, Jan Christen en Mathys Rondel.
Gezien de vele potentiële sprintetappes heb ik met Jonathan Milan, Tobials Lund Andresen en Dylan Groenewegen een drietal topsprinters aangetrokken.
Hopelijk kunnen we aan het eind van de zware wedstrijd in Italië het glas heffen op de overwinning!
donderdag 7 mei 2026
Giro d'Italia
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten