zaterdag 12 december 2015

"Verkeer van rechts gaat voor, suffe hond!"

Met het oog op de 1000 rondjes van Leiden in de IJshal aan de Vondellaan morgen, had ik vandaag een rustdag ingelast.

Vanmorgen deed ik met Ada boodschappen in de Leidse binnenstad, waarna ik bij thuiskomst oud papier, glas en plastic naar de kringloopbakken in de Stevenshof bracht. Op weg er naar toe zag ik een vrouw met 3 aangelijnde honden op het fietspad wandelen. Er achter liep een hond zonder riem. Bij het opdraaien van het fietspad moest ik afremmen voor de hond, waarop de vrouw kapittelde met de woorden: "Verkeer van rechts gaat voor, suffe hond!"

Daar was ik het volkomen mee eens, maar iets in mij zei, dat het nooit zal lukken om de hond zich deze regel eigen te laten maken.
De rest van de dag hield ik me bezig met het voorbereiden op de dag van morgen: schaatsen slijpen, alles klaarleggen wat mee moet en goed eten. Vanavond eten we pannenkoeken. Even wat koolhydraten naar binnen werken. Voor de rest is het vroeg naar bed en dan ben ik klaar voor de start van de 1000 rondjes van Leiden.

Geen opmerkingen: