woensdag 2 december 2015

De kunstenaar en zijn werk


Iedereen kent het verschijnsel wel: als er ergens een foutje in de pers terecht is gekomen, dan gaat dat een eigen leven leiden. Zo kwam de foto, waar ik zelf op schaats tussen Rijpwetering en de Kever, op mijn naam te staan.

Zulke fraaie zelfportretten maak ik niet en voor selfies van dit formaat zijn mijn armen iets te kort.
Nee, de werkelijke fotograaf is Jos Drabbels, die hier te zien is onder het spandoek met zijn eigen werk in de Leidse IJshal.

Ik mag mij gelukkig prijzen met zo'n vriend. Deze Elfstedenmaat is niet alleen een zeer begenadigd schaatser, hij is ook nog eens een geweldige fotograaf met oog voor details.






Dat sommige zaken fout in de pers komen, daar kan ik niets aan doen. Ik heb geen enkele behoefte om te gaan pronken met andermans veren.

Geen opmerkingen: