zondag 18 december 2016

Unplugged discoschaatsen

Gisteren ging ik mijn oudste dochter helpen, die deze week de sleutel van haar nieuwe huis in ontvangst had genomen. Samen met mijn vrouw wandelde ik naar station De Vink vanwaar we de trein naar Rotterdam namen om na een busrit naar de vooroorlogse woning te wandelen.
Mijn taak was het om alle pluggen uit de muur te halen en deze daarna dicht te smeren. Dit deed ik onder de klanken van "Blue & Lonesome" van "The Rolling Stones".


Op zich is het een heel aardige cd, maar naar mijn mening waren "The Stones" op hun best in de jaren '60 met Brian Jones nog in de gelederen.

Om 4 uur vertrok ik weer naar huis, daar ik 's avonds schaatsles moest geven aan de G-schaatsers. Ik was de hele middag bezig geweest met het ontpluggen. In de jaren '90 was het een paar jaar een rage. Er verscheen een hele serie van gerenommeerde rockgroepen, die hun muziek akoestisch speelden onder de noemer "unplugged".



Dat was niet bepaald het geval, toen ik na het avondeten naar de Vondellaan fietste en er in de Leidse IJshal op de binnenbaan een schaatsdisco was. Met kerstversiering rond de hele binnenring en een kleine 100 jongeren op kunstschaatsen op de binnenbaan zag het er heel gezellig uit.
Het had slechts 1 nadeel. De muziek overstemde af en toe je uitleg, waardoor af en toe een oefening de mist in ging. Maar ja, dat gebeurt bij mij anders ook nog wel eens. Daar heb ik geen harde muziek voor nodig!
Ik complimenteerde mijn G-schaatsers, die in teamverband hadden meegedaan aan de 1000 rondjes van Leiden en daarbij tot het totaal van 750 rondjes waren gekomen, een record.
De laatste training van 2016 verliep ietwat chaotisch, maar het was reuze gezellig. Na afloop dronken we nog wat met de deelnemers van de SIC-cursus, die hun eerste praktijkavond hadden. Op 7 januari gaan we met zijn allen op herhaling, al betwijfel ik, of er dan discoschaatsen is.

Geen opmerkingen: