vrijdag 9 december 2016

Katterig gevoel

Met een katterig gevoel vertrok ik om half 4 naar de Vondellaan, waar ik mijn fiets bij de Leidse IJshal stalde. Door financiële problemen rond de bouw van een nieuwe topsporthal lopen de schaatsers straks kans om zonder kunstijs te komen zitten.

Nu mochten de kinderen niet de dupe worden van dat katterig gevoel. De knop ging dus om en ik probeerde van de voorlaatste les van de buitenschoolse sport en de reguliere schaatsles van de IJVL een leuke les te maken.
Het eerste uur had ik afwisselend op de binnen- en de buitenbaan een aantal oefeningen met diverse technische oefeningen. Het laatste kwartier voegden we de groepen van Henk Heuzen en mij samen. Dat ging prima.
Bij het tweede uur op de binnenbaan voegden we de beide groepen direct samen. Het was een leuke les met een mengeling van technische oefeningen met veel speelse elementen. De kinderen genoten er van en daar doe je het als trainer allemaal voor.

Het katterig gevoel was natuurlijk nog niet weg, maar het lesgeven aan kinderen verdreef de kater enigszins.

Geen opmerkingen: