donderdag 1 december 2016

"Je lijkt wel een Sovjet-soldaat!"

Vanmorgen reden er in de Leidse IJshal weer een kleine 20 "Krasse knarren" rond. De meesten van hen rijden tegenwoordig met een helm. Een jaar of 5 geleden reed bijna iedereen zonder helm.
Nu was een van hen zijn helm vergeten. Geen probleem. Ik wist, waar de reserve-helmen lagen en raadde deze schaatser de helm aan, die ik zelf anderhalve maand geleden geleend had.
Dat bleek een gouden greep, want toen we verzamelden voor de eerste 5 rondjes van de piramide, kreeg deze schaatser te horen: "Je lijkt wel een Sovjet-soldaat!"

In deze tijd, waarin de spanningen tussen oost en west weer wat zijn opgelopen, waak ik met grote zorg over de privacy van deze "Krasse knar", want voor je het weet krijgt hij het stempel van Russische spion.

Nu viel er verder niet zo veel te spioneren, behalve als je achter het geheim wilt komen van het supergladde ijs aan de Vondellaan. Of dat je wilt weten, hoe de vorm is van de deelnemers aan de 1000 rondjes van Leiden op 11 december 2016.

Welnu, ik weet niet, hoe het met de vorm van andere deelnemers is, maar mijn vorm is groeiende. Ondanks dat het af en toe behoorlijk hard ging, kon ik het toch bijhouden, ook al verdien ik niet altijd de schoonheidsprijs. De 25 rondjes op kop gingen in een tempo, waarin ik niet moet gaan starten op de 1000 rondjes van Leiden, want dan blaas ik mezelf gegarandeerd op.
Maar ja, met een Sovjet-soldaat achter je aan, wil je wel maken, dat je wegkomt....

Geen opmerkingen: