zaterdag 10 december 2016

Voorbereiding

Normaal gesproken ben ik de dag voor een zware lichamelijke inspanning als de marathon of de 1000 rondjes van Leiden mezelf aan het opladen, terwijl ik tegelijkertijd er voor zorg, dat alles tot in de puntjes geregeld is voor de volgende dag. Een stukje discipline, dat je nodig hebt als je de volgende morgen om 5 uur op moet staan.
Daarnaast zorg ik ervoor, dat de schaatsen goed geslepen zijn. Ook dat hoort bij een goede voorbereiding.

Helaas zijn er wethouders, die er heel anders over denken. Hoe kun je in 5 maanden tijd een draai van 180 graden maken? Anderen overschrijden hun budget fors en de schaatsers worden daar de dupe van. Uitgerekend vandaag won IJVL-lid Kjeld Nuis de wereldbekerwedstrijd op de 1500 meter in het vernieuwde "Thialf".

Moet je eens kijken, wie er op de eerste rij staat, als Kjeld Nuis volgend seizoen een Olympische medaille wint in Korea....

Ik ga proberen me niet te veel op te winden over dit staaltje van politieke onbetrouwbaarheid, maar dit wordt de eerste keer, dat ik aan een tocht over 200 kilometer ga beginnen met een flinke dosis boosheid in mijn lijf.
Hoe dat uit gaat werken? Morgen weten we het.

Geen opmerkingen: