zaterdag 12 augustus 2017

Bramenloop

Vanmorgen had ik dienst in de bibliotheek van Valkenburg. Op een paar spetters na kwam ik droog over op de fiets. Dat viel er mee. Vannacht was er al genoeg gevallen en ook vanmorgen vielen er nog enkele buien.

Een Nederlands spreekwoord luidt: na gedane arbeid is het goed rusten. Daar dacht ik een tikkeltje anders over. Naar huis fietste ik met een kleine omweg. Inmiddels is de Rhijnhofweg al vele maanden afgesloten voor alle verkeer. Daar ik nieuwsgierig was waarom, fietste ik er overheen tot ik niet meer verder kon. De weg was volledig met hekken afgesloten. Er wordt een enorme hal gebouwd voor Aerospace. Een bedrijf in de ruimtevaart wil natuurlijk de ruimte hebben....


Zelf blijf ik liever met beide benen op de grond ook al lukte dat niet helemaal, toen ik vanmiddag 7 kilometer ging hardlopen. Ik liep naar de volkstuin toe. Daar mijn vrouw later kwam dan ik verwachtte en ik de sleutel van het schuurtje niet meegenomen had, kon ik geen bakje pakken om de bramen in te doen.

Maar ik was inventief genoeg om een oplossing te verzinnen. Ik pakte een plastic tuinstoel, die buiten stond en legde de geplukte bramen op de zitting. Om te voorkomen, dat de vogels deze gedekte tafel leeg zouden eten, zette ik de stoel in onze kas in de hoop, dat Ada er niet op zou gaan zitten.



Geen opmerkingen: