dinsdag 29 augustus 2017

Met een skelet op stap

In de loop der jaren heb ik al aardig wat vrachtjes vervoerd. De meeste waren vrij gewoon, maar er sprongen er wel een paar uit. Met het vervoeren van een kerstboom op een fietskar of in een fietstas baar je toch wel enig opzien. Ook het vervoeren van een hond in een fietskar is geen alledaagse kost.
Aan deze categorie kon ik er vandaag een toevoegen. Gisteren kreeg ik het verzoek of ik vanmiddag een skelet op wilde halen bij het gemeentehuis van Katwijk. Daar had ik geen enkel probleem mee. 
Zodoende fietste ik vanmiddag een half uur eerder naar de Hoofdbibliotheek toe, waar ik met de biebauto naar het gemeentehuis reed. Met een skelet onder mijn arm wandelde ik naar de biebauto terug.


Ik weet nu, wat politici bedoelen als ze het hebben over: "Er kwam een lijk uit de kast."

Dit bijzondere transport ging naar filiaal Hoornes/Rijnsoever, waar we de schedel met plakband weer aan elkaar vast maakten en de kaak met schroeven vast zetten. Mijn zaakwaarnemer is momenteel in onderhandeling, of hiervoor een dokterstarief gerekend mag worden.
Nu dook onmiddellijk een actueel probleem op.  De een noemde het skelet "Tante Annie", de ander noemde het "Harry".
Ga ik een keer met een skelet op stap en voor ik het weet zit ik opgescheept met de genderdiscussie....



Geen opmerkingen: