dinsdag 1 augustus 2017

De reis begint

Donderdag is een ietwat vreemde dag om op vakantie te gaan. We vertrokken ook nog eens op een ietwat vreemde tijd: kwart over 1. Na ruim 2 weken op bezoek te zijn geweest vertrok Siebe via vliegveld Eindhoven. We reisden met hem mee. Via Schiphol hadden we om 14.18 de trein naar Heerlen om in de Lichtstad afscheid van elkaar te nemen.
Om 5 uur waren we in Heerlen, waar het even zoeken was naar de knooppunten. En naar de juiste versnelling, want het was constant klimmen en dalen. Via Simpelveld trapten we naar Bocholtz, waar Ada boodschappen deed bij de Plus.
Bij Orsbach reden we ineens een stukje in Duitsland, bij Lemiers waren we weer terug in Limburg, waar we met 24,5 kilometer op de teller een plekje vonden op camping "De Gastmolen", een leuke niet al te grote camping.

Om 7 uur zetten we de tent op op een ruime plek tussen de oude fruitbomen. Het was bijna windstil. Daar we tussen de middag warm gegeten hadden, aten we nu zoutarm brood, terwijl we genoten van het uitzicht. In de wolken verscheen een klein stukje regenboog.
Om kwart voor 9 gingen we naar de recreatieruimte, waar we thee dronken, dagboek schreven en lazen.

Ada begon aan "Een meisje uit Oradour" van Michele Claire Lucas, terwijl ik verder ging in "Incendio" van Tess Gerritsen, twee boeken, die meer met elkaar te maken dan je op het eerste oog zou denken.

Ik las het boek, waaraan ik in de trein was begonnen, uit. Ik zette het in de campingbibliotheek en pakte "Oorlog en vriendschap" van Dolf Verroen, waar ik aan begon.

Om 10 uur gingen we tanden poetsen en naar de tent, waar de slaap redelijk snel kwam.