vrijdag 4 augustus 2017

Oranje Castlefest

Als iets het weer van de afgelopen 2 dagen kenmerkte, dat is het wel de wind. Voor augustus was deze fors te noemen. Het meest bijzondere was, dat het 2 dagen achtereen hard waaide.


Gisterenochtend was ik van plan om hard te gaan lopen, doch daar kwam het niet van. Ik werd gebeld door de apotheek van het LUMC. Ik nam deel aan de PREPARE studie, een studie opgezet om te achterhalen of het afstemmen van medicijnen op uw DNA de kans op bijwerkingen verlaagt. Deze was gericht op de simvastatine, die ik preventief voorgeschreven had gekregen om het cholesterolpeil omlaag te brengen.

Bij het ophalen van de medicijnen werd aan mij gevraagd, of ik mee wilde doen aan een onderzoek om te kijken, bij welk DNA-profiel je bepaalde bijwerkingen wel of juist niet krijgt. Natuurlijk was ik daar toe bereid. Als ik de medicijnen toch slik, dan kan ik immers met hetzelfde gemak de medische wetenschap helpen.
Het was voor mij heel duidelijk: binnen een week zat ik 's nachts al tegen de kramp aan. Ik ben in overleg met de huisarts gestopt met de simvastatine. Eerder in de week had ik al flinke rugpijn gekregen. Deze had ik nog niet gelinkt aan deze cholesterolremmer, maar na het stoppen ermee had ik gelezen, dat dit ook bij de bijwerkingen kon horen.

Daar bij het gesprek ook ingegaan werd op de andere medicijnen, duurde het gesprek niet de geplande 20 minuten, maar 3 kwartier. Thuis moest er echter ook nog het een en ander geregeld moest worden. Zodoende schoot het hardlopen er bij in. Daardoor had ik na 's middags en 's avonds gewerkt te hebben, behoefte aan wat extra training. Derhalve fietste ik tegen de harde wind in na mijn werk naar de volkstuin, waardoor ik een gratis krachttraining kreeg. Na de planten in de kas water gegeven te hebben fietste ik samen met mijn vrouw naar huis. Met de wind in de rug ging dat erg makkelijk.

Thuis gekomen keek ik naar de tweede helft van Nederland-Engeland bij het vrouwenvoetbal. Oranje plaatste zich ten koste van de Britse dames voor de finale van het Europees kampioenschap. Ik zag hoe Oranje uitliep van 1-0 naar 3-0 met sprankelend voetbal.

Vanmorgen leek de wind wat geluwd, maar vanmiddag stak deze weer de kop op. Na mijn werk fietste ik naar Hillegom, waar Ada en ik bij Joep zouden eten. Met de harde wind in de rug schoot dat via Rijnsburg, Voorhout en de Keukenhof lekker op. Bij de Keukenhof was het een drukte van belang door Castlefest.

Ook al was ik niet op het festivalterrein, er omheen was het al genieten van de soms bizarre uitdossing van festivalbezoekers.



Op de terugweg aan het begin van de avond bleek de wind wat geluwd. Vooraf hadden we er over gefantaseerd en het kwam nog uit ook. Dat heb je soms met fantasie, zoals we in de buurt van de Keukenhof "in het wild" mochten ervaren.

Geen opmerkingen: