donderdag 4 oktober 2018

3 oktober

De viering van 3 oktober was dit jaar vooral actief.Om 7 uur ging de wekker. Ada en ik stonden op, ontbeten en fietsten naar het Van der Werfpark, waar we mededen met de traditionele koraalzong onder leiding van de onvolprezen Wim de Ru.
Terwijl Ada een stuk ging fietsen, reed ik naar de Leidse IJshal, waar ik met ijsmeester Jan van Rijn en Ruud Vermeulen verder spoot om de ijsvloer op de vereiste dikte te brengen.
Om kwart voor 2 fietste ik van de Vondellaan naar de Kraaierstraat, waar ik met mijn vrouw had afgesproken om naar de optocht te kijken. Zoals gebruikelijk was het weer gezellig in het zonnige weer.
We reden samen naar huis om vandaar met courgettesoep naar Hillegom te trappen om samen met Joep de avondmaaltijd te nuttigen en herinneringen aan Tim de Beer op te halen.
Om half 10 was ik weer thuis na 58 kilometer fietsen. Mijn vrouw kwam een kilometer of 30 hoger uit. Ik moet mijn meerdere in haar erkennen.

Geen opmerkingen: