woensdag 18 november 2020

Aardappelboleetatleet

Vanmorgen stond in Trouw een artikel over de beste en slechtste sportgemeenten van Nederland. Leiden scoorde met een zesde plaats bij de beste gemeenten erg goed.

Het hele artikel is te lezen door HIER TE KLIKKEN,
Deze sportieve Leidenaar fietste vanmorgen naar de mooie binnenstad om op de boerenmarkt een paar boodschappen te gaan doen. Thuis gekomen ruimde ik deze weg en trok mijn sportkleding en hardloopschoenen aan voor een loop van 7 kilometer. 

Het was een laatste training voor de Leiden Online Marathon van aanstaande zondag, als ik de halve marathon op het oude parcours af ga leggen.

Het was heerlijk weer om te lopen. Voor de tijd van het jaar was het erg warm.

Door de wind voelde het wel frisser aan.

Ik liep vanaf huis naar de Maaldrift. Over dit stille weggetje, waar meetpunt Voorschoten van het KNMI is gevestigd, heb ik tijdens de eerste golf heel vaak gelopen.
Na anderhalve week niet gelopen te hebben, ging het lopen van de 7 kilometer erg makkelijk. De start en finish was bij de aardappelboleet in de geveltuin aan de voorzijde van ons huis.

Ik ben vandaag dus een aardappelboleetatleet!

Geen opmerkingen: