maandag 21 februari 2022

"Jij bent de liefste opa van Leiden!"

We hebben een nieuw weerrecord te pakken. Voor het eerst hebben we zes stormdagen op rij te pakken.

De fietsactiviteiten beperkten zich dus sinds vrijdag tot de strikt noodzakelijke. Bij één ervan reed ik naar de Merenwijk, waar ik schaatsen met dubbele ijzers voor mijn oudste kleinzoon kocht.

Dit met het oog op de Krokusvakantie. Dan zijn er weer schaatslessen voor kinderen in de Leidse IJshal.

Schaatsen hoort in de familie Breed bij de opvoeding. Dus paste ik zijn eerste schaatsijzers onder zijn schoenen, zodat hij volgende week zijn eerste schreden op het ijs kan zetten op de dubbele ijzers.

Toen ik hem gisterenavond naar bed bracht, kreeg ik van de driejarige te horen: "Jij bent de liefste opa van Leiden!"

Een mooier compliment kon opa Breed niet krijgen.

Geen opmerkingen: