vrijdag 11 maart 2022

"Je hebt een moeilijk gebit, maar je zorgt er wel goed voor!"

We hadden zowaar een keer geen nachtvorst, zelfs niet aan de grond.

Om 9 uur had ik een afspraak met de mondhygiëniste, dus om half 9 zat ik op de fiets er naar toe. Een klein half uur werd het tandsteen verwijderd. Een lastige klus, daar ik diverse plekken heb, waar ik met de tandenborstel niet bij kom.

Na het polijsten kreeg ik een compliment: "Je hebt een moeilijk gebit, maar je zorgt er wel goed voor!"
Goedgehumeurd fietste ik naar Leiden Centraal, waar ik de trein naar Rotterdam nam. Met de OV-fiets reed ik naar het huis van mijn oudste dochter.

We hadden onverwachts een extra oppasdag op onze kleinzoons. Dat betekende een dagje wandelen in het lentezonnetje, al of niet achter de kinderwagen, spelen met de oudste kleinzoon en de jongste de fles geven. 

Een klant in de bibliotheek wist het ooit treffend te typeren: "Kleinkinderen zijn balsem voor de ziel!"
Dat konden opa en oma vandaag weer ervaren.

Geen opmerkingen: