maandag 14 maart 2022

Dona Nobis Pacem

Mijn vrouw en ik zijn vanmorgen samen naar het stembureau gefietst, waar we onze stem uitbrachten.
Bij de vorige verkiezingen had onze kleinzoon ervoor gezorgd, dat we flink wat moeite moesten doen om onze stempassen tevoorschijn te halen.
Nu had de gemeente Leiden deze taak op zich genomen. Ada had wel haar pas ontvangen, ik niet. Gelukkig kon ik bijtijds een nieuwe stempas aanvragen, zodat ik ook mocht stemmen.

Bij aankomst bij het stembureau was mijn vrouw nummer 63. De conclusie was, dat ik nummer 64 bleek te zijn.

Stemmen in een tijd, waarin de Tachtigjarige vrede wreed verstoord werd door een megalomane dictator.

Ineens werd dit lied, dat ik vaak gezongen heb met "Oktopus" zeer actueel.

Deze Latijnse tekst hoor je niet vaak op de radio. Ik kan mij alleen het nummer "She was naked" herinneren, waarin het slot bovenstaande tekst bevat.

Vrede is kwetsbaar.

Dat is de naakte waarheid!

Geen opmerkingen: