woensdag 9 maart 2022

Boodschappenjongen

Het was op klomphoogte een best wel koude nacht.

Door de afgelopen week met nachtvorst kwam de 30-daagse temperatuuranamolie voor het eerst in ruim een half jaar onder de gemiddelde temperatuur.

Het was dan ook vrij fris, toen ik naar de Leidse binnenstad fietste voor de wekelijkse boodschappen. Daar ik ook nog wat zaaigoed voor op de volkstuin op zou halen voor Ada, moest ik mijn boodschappenrit in tweeën splitsen. De fietstassen zaten vol.

Geen probleem. Fietste ik toch een keer extra. In het zonnetje werd het al snel aangenaam fietsweer.

Na de tweede keer boodschappen gedaan te hebben, fietste ik langs de bouwplaats van IJshal "De Vliet", waar men nu daadwerkelijk de hoogte in gegaan is.

Na 29 kilometer fietsen was deze boodschappenjongen klaar.
Na met mijn vrouw thuis gegeten te hebben, vertrok Ada naar de volkstuin. Om half 4 liep ik daar via de kortste weg naar toe. In het lentezonnetje dronken we een kop thee, waarna ik het tweede deel van de duurloop van ruim 6 kilometer voltooide. De rechterkuit hield het goed.

Geen opmerkingen: