maandag 8 augustus 2022

Een vreemde vogel

Vanmorgen waren we de hele ochtend thuis. We krijgen binnenkort bezoek uit Spanje en dan moet alles natuurlijk wel in orde zijn. In december gebeurt dat immers ook, als de Goedheiligman samen met zijn gewaardeerde medewerkers ons land bezoekt.
Zo heb ik 's ochtends het hele huis gezogen met de stofzuiger.

Tussen de middag lunchten we in de achtertuin. Het was heerlijk zomerweer.

Tijdens de lunch zagen we een vogeltje, dat ongeveer net zo groot is als een mus, rondhippen in de tuin.

Het boek "Nieuwe Zakgids Vogels" van Peter Hayman bracht geen uitsluitsel.

De kortteenleeuwerik komt in de buurt, maar is het net niet. Dat geldt ook voor de waterpieper, een zomergast en de heggenmus. De rietzanger komt ook een beetje in de buurt, maar nog niet helemaal.

Ook bij de tuinfluiter ben ik niet overtuigd.

Nu zijn er mensen, die mij een vreemde vogel vinden. Zelf ben ik een andere mening toegedaan. 

Maar ik ben wel nieuwsgierig, of één van de lezers van mijn blog uitsluitsel kan geven, welke voor mij vreemde vogel in onze tuin rondscharrelde?

Geen opmerkingen: