zondag 14 augustus 2022

Een dagje naar het strand

"Een dagje naar het strand" is één van de bekendste boeken van de hand van Heere Heeresma.

Teneinde de hitte in de stad te ontlopen, hadden we een dagje naar het strand gepland.

Voor het zover was, gingen Ada en ik om 7 uur met Siebe ontbijten. Onze zoon ging met een paar vrienden wielrennen. Wij vertrokken naar de volkstuin, waar we bramen plukten en water gaven. Deze zomer is behalve warm vooral ook droog.

Om 11 uur waren we weer thuis, waar we met de Spaanse gasten brood en drinken klaarmaakte voor op het strand.

Met zijn zessen fietsten we langs het Valkenburgse meer naar Wassenaarse slag.

De frisse start van de dag had inmiddels plaats gemaakt voor tropische temperaturen.

Tot 5 uur zouden we op het strand blijven. Na ons ingesmeerd te hebben, maakten we met 2 parasols een schaduwplekje.

We brachten veel tijd in het water door. Af en toe aten we wat, dronken we wat en een mooi moment beleefde ik, toen ik even op mijn mobieltje keek en zag, dat de laatste 5 kilometer van het Europees kampioenschap wielrennen ingingen. Zo zag ik live, dat Fabio Jakobsen de Europese titel greep.

Zelf heb ik 4 keer gezwommen, waarna ik af en toe de schaduw opzocht.

Rond een uur of 4 begon het vloed te worden. De badgasten verdwenen van het eilandje, dat door de zee werd opgeslokt. Het werd het terrein voor de zeevogels.

Naast de onvermijdelijke zeemeeuwen liep er ook een strandloper rond.
In Wassenaar namen we bij een ijssalon een Italiaans ijsje. Heerlijk. Vandaar fietsten we naar de volkstuin, waar het aantal bijen op de duizendknoop beduidend minder was dan vanmorgen.

Als toepasselijke afsluiting van een dagje naar het strand aten we 's avonds vis....

Geen opmerkingen: