zaterdag 13 augustus 2022

Warm onthaal

Men kan een hoop van me zeggen, maar niet, dat ik onze Spaanse gasten niet heb ontvangen met een warm onthaal!

Vanmiddag zouden we een drietal verjaardagen vieren met het hele gezin, dus vanmorgen werden er allerhande boodschappen op de fiets gedaan, terwijl de Spaanse karavaan de Sleutelstad te voet verkende. 

Thuis haalden we een hoop spullen naar beneden om in de tuin of in de woonkamer met zijn allen te kunnen zitten.
Voordat we de rest van het gezin ontvingen, wandelden we nog even naar de molen in de Stevenshof. Een molen die water omhoog pompt naar een hoger geleden sloot is in Spanje niet te vinden. Siebe vertaalde de uitleg in het Spaans.
Bij terugkomst waren de kleinkinderen er en konden de julikinderen de cadeaus uitpakken.
Zelf ik kreeg ik wat heerlijke biertjes.

En een prachtige zeefdruk van Fiep Westendorp, waarvoor ik een mooi plekje ga zoeken.
Voor mijn zoon had ik een boek over de zwaarste Tour de France ooit verreden: die van 1919.
We hadden een natje en een droogje in de tuin, maar de rondvliegende vliegen noopten ons om de maaltijd toch maar binnen te nuttigen.

's Avonds maakten we nog een avondwandeling. Na de tropische dag was het buiten goed uit te houden. De hittegolf was een feit. Toepasselijk sloten we de avond af met het spelen van "Oh Hell".

Geen opmerkingen: