dinsdag 18 april 2023

Rondje Valkenburgse meer

Vanmorgen ging mijn vrouw vroeg naar de volkstuin. Daar ik in training moet blijven voor de Leiden Marathon volgde ik haar voorbeeld, met dat verschil, dat zij er op de fiets naar toe ging en ik lopend. Alleen had ik het enige moment, waarop het vandaag regende, uitgekozen.

Gelukkig ging het niet zo hard. KNMI-meetpunt Voorschoten had er niets van gemeten, terwijl wij er hemelsbreed maar anderhalve kilometer vanaf wonen.

Nu valt lopen in de regen over het algemeen wel mee. Voor de start is het vervelend, maar als je eenmaal bezig bent, ben je warm en dan is regen soms een aangename verkoeling.

Vanmorgen hadden we echter geen verkoeling nodig....
Via het Valkenburgse meer liep ik onder een grauw wolkendek naar huis toe. Met ruim 9 kilometer in de benen was het een prima marathontraining. Veel langer zullen mijn lopen niet worden.
Na me gedoucht te hebben zocht ik de affiches van "England, my England" van "Projecta Musica" en reed ermee naar the British School in the Netherlands in Voorschoten.

Teneinde een goede indruk te maken had ik me ingeleefd in de Britse gewoonten en voerde deze dan ook vakkundig uit.

Daarna voldeed men graag aan mijn verzoek om het affiche op te hangen op school. Sterker nog, men wilde zelfs een tweede....

Geen opmerkingen: