donderdag 13 april 2023

Fysiotherapeut

Om een uur of 6 werden we gewekt door de regen, die op het dak kletterde. Daarna zou de dag goeddeels droog verlopen.

We dommelden nog een uur. Om 7 uur stapte mijn vrouw uit bed. Ze ging zwemmen. Ik dekte intussen de tafel en at alvast wat fruit. Na het gezamenlijke ontbijt fietste ik naar de Engelse school in Voorschoten, waar ik een affiche van "Projecta Musica" af wilde geven. Het concert op 13 mei heeft als thema "England, my England".

Helaas stond ik voor een gesloten poort. Ik kon dus geen reclame maken om kaartjes te kopen voor "England, my England".

Ik fietste door naar "Odin", waar ik wat boodschappen deed. Thuis dronken mijn vrouw en ik koffie en thee, waarna ik naar de Rooseveltstraat fietste.

Bij de fysiotherapiepraktijk van Erik van Putten zou gekeken worden, wat er met de pezen achter mijn rechterknie aan de hand was
.
Het was ruim 17 jaar geleden, dat ik in deze praktijk geweest was, dus ik mag wat dat aangaat niet klagen. Ik werd door Thijs behandeld. Eerst keek hij, waar de pijn vandaan kwam. Dat bleek na grondig onderzoek bij een bilspier vandaan te komen. Als u de uitdrukking "De vinger op de zere plek leggen" kent, dan weet u ook, wat ik voelde. Vooral toen Thijs de spier los ging maken. Dit was nog pijnlijker dan het lopen afgelopen zondag. Maar ja, een marathon lopen gaat ook niet pijnloos.

Ik mag heel voorzichtig beginnen met hardlopen en dit langzaam maar zeker in omvang opvoeren. Daar de marathon over een maand is, wordt het kort dag, maar niet onmogelijk. Ik beschik over een aardig duurvermogen. Het wordt sowieso een marathon zonder 30 kilometers. Maar ja, de marathon is vooral een mentale afstand!

Op de terugweg fietste ik langs de bouwplaats van IJshal "De Vliet", waarvan de bouw de slotfase nadert.
 
Na met Ada geluncht te hebben, ging zij naar haar ouders. Ik liep naar haar oude school om daar een fiets op te halen. Het was 2 kilometer lopen. Ik ga niet beweren, dat het pijnloos was, maar met deze pijn zou ik een marathon uit kunnen lopen. Maar laat ik eerst maar proberen om blessurevrij te worden.
Met een omweg fietste ik naar huis toe. In totaal reed ik vandaag 35 kilometer. Ook zo kun je aan je conditie werken!

Geen opmerkingen: