zaterdag 22 april 2023

Slanke sleutelbloemloop


Na een goede nachtrust was de zaterdag er eentje zoals vele. Mijn vrouw ging na het ontbijt naar de volkstuin, terwijl ik de wekelijkse broodbestelling bij "De Helianth" ophaalde. Het deel van mijn schoonouders bracht ik naar hen toe, waarna ik met een omweg via de volkstuin naar huis reed. Daar kleedde ik me om en trok mijn hardloopschoenen aan.

Het begon net te regenen, toen ik mijn eerste stappen zette en via het Valkenburgse meer naar de volkstuin liep. Het was in de regen wel aardig afgekoeld vergeleken met vanmorgen.

Maar goed, we zitten dan ook in één van de schaarse periodes met te lage temperaturen voor de tijd van het jaar.

Op weg naar de volkstuin kwam ik langs dit grasveld vol slanke sleutelbloemen.

Op de volkstuin hebben we die ook staan.

Net als de voorjaarszonnebloem.

En uiteraard wat tulpen.
Op weg naar de volkstuin had ik 6 kilometer gelopen, op de terugweg plakte ik er 2 kilometer aan vast onder andere door anderhalve kilometer door het Stevenspark te lopen. Een gedeelte ervan stond vol look zonder look.

De loop van in totaal 14 kilometer, en daarmee de langste in mijn marathontraining tot nu toe, was de langste tot nu toe. De slanke sleutelbloemloop liep ik de hele tijd in de regen. Het was dus met recht bewegen met "Flowers in the rain".

Geen opmerkingen: