donderdag 27 november 2014

Op je tellen passen

De eerste gang bij aankomst bij de Leidse IJshal aan de Vondellaan betrof de winkel van Ooms Sport. De rondenteller, die afgelopen dinsdag na 72 rondjes dienst weigerde, was nog niet nagekeken.

Derhalve zouden we vanmorgen de 125 ronden op het supergladde ijs met de 10 geboden moeten tellen.

Met andere woorden: als coƶrdinator van de "Krasse knarren" moet je goed op je tellen passen.

Vooral als je dan opgescheept zit met iemand van de Twee van Breda. Henk Distelvelt nam bij een blokje van 15 rondjes alles voor zijn rekening, waarbij hij mijn zoals altijd goede voorbeeld volgde.
Met het oog op de 1000 rondjes van Leiden nam ik bij het blok van 5 kilometer alle 25 rondjes de kop in een gelijkmatig tempo.

Tussendoor waren er nog wat schaatsers, die tijdens hun blok van 5 rondjes er 6 en een enkele keer 7 rondjes uit persten. Met een rondenteller in de hand is dit toch simpeler bij te houden. Maar in dit soort gevallen hou ik het graag simpel: dan rijden we toch gewoon wat meer rondjes.

Ik bluf me er dan gewoon doorheen zonder op mijn tellen te passen....

Geen opmerkingen: