zaterdag 12 oktober 2019

De laatste aardbeien

Het was vandaag de hele dag grauw weer. Vanmorgen viel het met de hoeveelheid regen erg mee, maar dat kon niet gezegd worden van de middag en de avond.
Meetpunt Voorschoten was het natste plekje van Nederland. Niet voor het eerst deze oktober trouwens.
We zitten nog niet eens op de helft van de maand en het is nu al een kletsnatte maand. Dat merkte ik bij de diverse fietsritten, die ik vandaag maakte. 
Allereerst deed ik de wekelijkse boodschappen bij "De Helianth". Na deze thuis gebracht te hebben, reed ik door naar de volkstuin, waar ik tomaten, bramen en frambozen plukte en zowaar nog 2 witte aardbeien vond. Dat ze nog niet rijp waren, kon mij niet deren. De laatste aardbeien van de koude grond in oktober is al wonderbaarlijk.
In de "Stevensbloem" deed ik nog wat boodschappen na het oud papier en glas naar de kringloop gebracht te hebben. Van daar fietste ik via de Molentocht door naar Koudekerk, waar mijn vrouw een interessante documentaire bekeken.
Samen fietsten we door de regen terug naar de Sleutelstad. De ritjes bij elkaar leverde vandaag 51 kilometer op. De jassen konden we uithangen om de regendruppels eruit te laten lopen. Maar bij het toetje hadden we wel de laatste aardbeien....

Geen opmerkingen: