donderdag 16 januari 2020

"Dat ben je nog steeds!"

De toon was al gezet, voordat ik ook maar een meter geschaatst had. Ik was in de Leidse IJshal mijn kluunschaatsen aan het aantrekken en zat op de bank tussen Henk Distelvelt en Jaap Kroes in, toen Henk vroeg, of we ons konden herinneren, hoe het 60 jaar geleden was.
Geheel naar waarheid zei ik: "Toen was ik 4 jaar. Ik was nog maar een kleuter."
Jaap tikte deze niet te missen kans binnen: "Dat ben je nog steeds!"
Ik had geen weerwoord, maar liet mijn voeten, pardon, voetjes spreken. Voor een kleuter reed ik alleraardigst. Tijdens de piramide van 125 rondjes met 20 "Krasse knarren" ben ik niet een keer gelapt door het peloton, terwijl de 5 kilometer volkomen vlak ging in 25 kilometer per uur.
Eerlijk gezegd ken ik geen kleuter, die mij dit nadoet....

Geen opmerkingen: