zondag 22 maart 2020

Knipkunst

Wat doe je als je samen met je vrouw een volkstuin hebt en niet in het bezit bent van groene vingers? Dan kun je je bescheiden terugtrekken en verder niets doen, of je kunt er voor kiezen om datgene te doen, waar je geen blijvende schade aan kunt brengen.
Ik koos voor het laatste. Het zware werk en het sjouwen is mijn deel. En bij tijd en wijle mag ik takken knippen.
Als goed bibliothecaris verdiepte ik me in de vakliteratuur. Met de opgedane kennis fietste ik samen met Ada naar de volkstuin, waar een drietal stapels takken op mij lag te wachten.
Uit de wind en in de zon waren de arbeidsomstandigheden zonder enige twijfel goed te noemen. De natuurlijke opbouw van vitamine D kan beginnen.
Na 2 uur mijn knipkunst vertoond te hebben, waren de 3 stapels takken weggewerkt. Mijn vrouw was verbluft door mijn knipkunst.
Mijn vrouw had nog heel wat te doen op de tuin. Dat is het nadeel als je groene vingers hebt. Ik fietste na gedane zaken via de Landgoederenroute, de Horstlaan en de Velostrada naar huis terug.
Ik had genoeg geknipt voor vandaag. Vanavond is het de beurt van Ada. Dan mag ze mijn baard en snor bijknippen.

Geen opmerkingen: