maandag 16 maart 2020

Déjà vu

Vandaag beleefden we op ons werk een déjà vu.
Een kleine 4 jaar geleden moest de Hoofdbibliotheek van de ene dag op de andere dicht vanwege asbest in het gebouw. Ook nu zorgde de volksgezondheid voor sluiting van de bibliotheek, maar nu in geheel Nederland. Nu vanwege het coronavirus.
Vanmorgen gingen we op herhaling. Ik reed met de biebauto langs de filialen om alle kratten te brengen en de boeken in de boekenbussen in te nemen, zodat alles op de juiste plek stond als de bibliotheek over 3 weken weer opengaat. Maar het kan ook later worden.
De systeembeheerder had uitgerekend, dat er 50.000 boeken uitgeleend staan. Zodra we weer open zijn, kunnen we een stormloop verwachten. Maar eerst gaan we vooral thuiswerken.
Ik fietste om 3 uur van de Hoofdbibliotheek naar Valkenburg, waar ik nog een handje hielp, waarna ik naar de volkstuin fietste op deze lentedag.
Bij het Valkenburgse meer kwam ik Martin Langbroek tegen. Met deze "Krasse knar" praatte ik nog even over het plotsklaps beëindigde schaatsseizoen.
Op de volkstuin aangekomen had mijn vrouw wel een klusje, waarbij ik geen kwaad kon doen: takken knippen. Een volkstuin is net een boerderij: er is altijd wat te doen.


Geen opmerkingen: