donderdag 12 maart 2020

Als een nachtkaars

Het schaatsseizoen lijkt als een nachtkaars uit te doven.
Vanmiddag was er een persconferentie, waarop premier Rutte aankondigde, dat het kabinet had vanwege het coronavirus besloten, dat de rest van de maand alle evenementen massaal te verbieden.
Daaronder vallen veel sportwedstrijden. In ieder geval die, waar meer dan 100 mensen bij elkaar komen. Niet veel later kreeg ik een paar mailtjes met wedstrijden, die werden afgelast.
Naast de Leidse IJshal kwam er mailtje van het Zorg en Zekerheid Circuit met de mededeling, dat de Voorschotenloop en de Braassemloop tot nader order waren uitgesteld.
De Voorschotenloop zou mijn eerste wedstrijd in aanloop naar de marathon van Leiden zijn. Dat wordt het komende weekeinde gewoon voor mezelf 10 kilometer trainen.
Dat deed ik vandaag ook in de Leidse IJshal, waar we met een peloton van 12 "Krasse knarren" op het spiegelgladde ijs rondreden. Voor de derde keer had ik het schema aangepast en reed ik de 10 kilometer op kop van het peloton. Dat ging in een mooi vlak schema. Tot de 6 kilometer reed ik constant 25 kilometer per uur, daarna 3 kilometer 24 en de laatste kilometer weer 25 met de voorlaatste ronde in 26 en de slotronde in 27 kilometer per uur.
Ik ben dus klaar voor de Bert Grotenhuis Bokaal op de Haarlemse IJsbaan, maar of deze Alternatieve Elfstedentocht doorgaat is natuurlijk zeer ongewis. Er zijn weliswaar beduidend minder dan 100 deelnemers, maar op sommige momenten rijden er zeer zeker meer dan 100 schaatsers op deze gezellige ijsbaan. We wachten af.
Wat in ieder geval niet doorgaat is het optreden van de "Vreemde kostgangers" in de Stadsgehoorzaal, waar ik zondagavond met Bas Warnink naar toe zou gaan, en dan bedoel ik niet die rare snuiter, pardon, vreemde kostganger in het Witte Huis.

Deze  "Vreemde kostgangers" hebben ons de laatste 50 jaar wel veel plezier gebracht met hun muziek.
Ik denk, dat we ons nu maar gaan bezatten in café "De Oude Maas".

Geen opmerkingen: