woensdag 28 oktober 2020

Geslepen

Vanmorgen fietste ik met een kleine omweg, het voorrecht van een pensionado, naar de volkstuin toe om de laatste bramen en frambozen uit eigen tuin ongeschonden naar huis te brengen. Bij het Valkenburgse meer kwam ik Klaas van den Broek tegen, die met zijn vrouw aan het wandelen was. 

Uiteraard praatte ik met dit IJVL-lid. Dat dit door corona getekende schaatsseizoen ter sprake kwam, zal niemand verbazen.


Thuis gekomen ging ik voor het eerst dit seizoen mijn schaatsen slijpen. Ik legde een paar oude kranten op de tafel en zette het slijpblok daarop. 


Daarna ging ik met de slijpstenen aan de slag. Dat lukte na ruim 7 maanden prima. Je moet als schaatser immers goed beslagen ten ijs komen. Kortom, je moet geslepen zijn.

Daar kan Ajax nog wel wat van leren. Ondanks een 0-2 voorsprong bij rust in Bergamo, kwam Atalanta in de tweede helft in korte tijd terug naar 2-2. Italianen zijn meestal wat geslepener.
Vandaag ben ik dat ook!

Geen opmerkingen: