dinsdag 20 oktober 2020

Op herhaling

Vanmorgen fietste ik rond half 9 weer naar de Vondellaan om net als gisteren mijn rol als coördinator van de schaatslessen in de Herfstvakantie toch nog een klein beetje te vervullen. Het was ook iets drukker. 
Van de 20 kinderen, die gisteren aanwezig waren in de Leidse IJshal, kwam de helft weer op herhaling.

De basis van het leren schaatsen is de herhaling, waardoor je steeds iets beter wordt. Zo ook vandaag. Bij een aantal kinderen kon ik voortborduren op hetgeen ik hen gisteren had geleerd.
Voor andere kinderen waren het nieuwe aanwijzingen, waardoor ze ineens makkelijker gingen schaatsen. Uiteraard hoop ik ook, dat ze zich als een vis in het water voelen en aan het eind van de Herfstvakantie voor hun gevoel over het ijs vliegen.

Aan het eind van mijn 2 uur op het ijs gaf ik een drietal pubers schaatsles. Dit is niet mijn specialiteit, maar wat dat aangaat zijn pubers precies hetzelfde als "Krasse knarren". Die zijn ook niet te houden!
Hopelijk kunnen zij binnenkort ook op herhaling.

Geen opmerkingen: