vrijdag 30 juli 2021

Leesbril

Mijn huidige leesbril heb ik al bijna 9 jaar. Zo zoetjesaan werd het tijd, om eens aan een nieuwe te gaan denken ter vervanging van dit hulpmiddel uit lang vervlogen tijden. 

Vanmorgen om half 12 had ik een afspraak gemaakt bij opticien Van Laarhoven in de Stevenshof. Na wat boodschappen gedaan te hebben bij "De Helianth" fietste ik naar "De Stevensbloem", waar mijn ogen werden opgemeten. De verschillen met de vorige keer waren minimaal.
Daarna kon ik het montuur uit gaan kiezen. Ik kan u verzekeren, dat dit model het niet gaat worden.

Zoveel huizen om zo'n bril te kunnen bekostigen heb ik niet!
Na thuis mijn brood klaargemaakt te hebben, fietste ik naar de volkstuin, waar ik met mijn vrouw zou lunchen. Dat deden we in het schuurtje, daar er regenbuien overtrokken op deze "droge" dag.

Er is de afgelopen dagen dan ook aardig wat neerslag naar beneden gekomen.

Juli was in totaal echter een normale zomermaand. Zeker qua temperatuur.

Regionaal waren er echter grote verschillen in hoeveelheid neerslag.

Daarom twijfel ik wel een beetje. Ik heb een nieuwe leesbril besteld, maar had ik niet beter voor een duikbril kunnen kiezen?

Geen opmerkingen: