donderdag 18 november 2021

Trollenwissel

Tweemaal per jaar pas ik een trollenwissel toe. Aan het begin van het winterseizoen en ergens in het voorjaar worden de trollenkaarten van van de Zweedse schilder Rolf Lidberg gewisseld.

Nu de ijspluim heel voorzichtig naar beneden gaat, leek het me een mooi moment om de zomertrollen te vervangen door de wintertrollen.


Er zijn aardig wat ansichtkaarten van Rolf Lidberg verschenen, maar ook kalenders.

Daarnaast schreef deze Zweedse kunstenaar diverse boeken over de trollen in diverse talen.


Kortom, nu de dagen korter zijn dan de nachten, geniet ik op deze wijze van de winterse sfeer in Zweden.


Uiteraard zette ik toepasselijke muziek op, terwijl ik bezig was.



Een trollenwissel is meer dan het alleen maar verwisselen van ansichtkaarten.

Geen opmerkingen: