vrijdag 2 september 2022

Harig vingergras

Vanmorgen ontbeten we samen, waarna mijn vrouw naar haar ouders ging. Ik gaf de planten in de achtertuin water, hing de was op en ging wat boodschappen doen. Op weg naar het centrum van Leiden fietste ik over de Voorschoterweg.  Daar zag ik, dat men op de bouwplaats van IJshal "De Vliet" met een hijskraan bezig was om nieuwe dakspanten op de juiste plek in elkaar te zetten.

Een stukje verderop kon je het nog beter zien.

Kortom, er zit schot in de zaak.

Na boodschappen gedaan te hebben, at ik thuis in mijn eentje. Ik zou van mijn vrouw horen, hoe laat ze naar de volkstuin zou gaan. Met haar brood fietste ik er naar toe. 
Terwijl Ada aardappels rooide, knipte ik een hoop takken in kleine stukjes om op de looppaden in de tuin te leggen. Daarna oogstte ik frambozen en bramen.

Ondertussen won de Deen Mads Pedersen in zijn groene trui de sprintetappe met een sprint heuvelop.

Nu we het toch over groen hebben: we voerden wat harig vingergras af naar de GFT-container thuis, daar je deze plant maar beter niet op je moestuin kunt hebben.

Op een moestuin leer je telkens nieuwe dingen.

Geen opmerkingen: