maandag 12 september 2022

IJshal "De Vliet"-loop


De Vlietloop, de traditionele opening van het loopseizoen in het herfstseizoen, ging dit jaar niet door. Daar het wel handig is om voor de Halve marathon van Katwijk toch wat wedstrijdkilometers in de benen te hebben, deed ik regelmatig aan deze loop in Voorschoten mee.
Dit jaar moet ik het gewoon van trainingskilometers hebben. Afgelopen woensdag liep ik de route van de 10 kilometer van de Ladiesrun in de Stevenshof,

Met een klein slingertje door het park van "Ter Wadding" zou de IJshal "De Vliet"-loop ook uitkomen op 10 kilometer. Rond 11 uur begon ik onder een vrijwel onbewolkte hemel aan deze 10 kilometer.

Het hek naar de tribune van de "Leidsche Boys" zat op slot, dus ik moest de foto's maken bij de ingang van het bouwterrein.


Het viel mij op, dat het parkeerterrein sinds kort middels een schuifhek was gescheiden van het bouwterrein. Het het werd bediend door een portier. Ik wandelde rustig naar hem toe en vroeg, of ik achter het hek wat foto's mocht maken? Het mocht!



Ik liep verder over het fietspad langs de Voorschoterweg. Hier keb je tussen de bomen door een aardig overzicht over de vorderingen van Zwembad & IJshal "De Vliet".

Ook op het Jaagpad langs de Vliet zijn de contouren van de bouw steeds beter zichtbaar.
"It giet oan!"

Geen opmerkingen: