woensdag 21 september 2022

Positief

Afgelopen maandag begon ik na een negatieve coronatest naar de Leidse IJshal om te helpen bij het leggen van de ijsvloer in het laatste seizoen van de Ton Menken IJsbaan.

Ik was in contact geweest met iemand, die net corona had gehad en daar ik een lichte verkoudheid voelde opkomen, wilde ik ieder risico uitsluiten. 
Bij het 2 dagen spuiten voelde ik, dat de verkoudheid steeds wat zwaarder werd. Op zich niet gek als je de hele dag in vochtige lucht met een temperatuur van een graad of 5 bent.
Gisteren was het een gewone verkoudheid. Zekerheidshalve deed ik maar een herhalingstest. Met een positief resultaat.
Ieder nadeel heb zijn voordeel. Ineens mocht ik meezingen met de Positivoos.

Nadeel is, dat ik de komende dagen huisarrest heb. Gelukkig hou ik van lezen.

In tegenstelling tot vorig jaar hoef ik me niet te laten testen door de GGD.
Behalve dat ik tot maandag niet kan helpen bij het klaarmaken van de ijsvloer, moet ik noodgedwongen ook de Halve marathon van Katwijk laten schieten. Deze fikse conditietest vlak voor het schaatsseizoen gaat aan mijn neus voorbij.

't Is net oars!
En vergeleken met het optreden van de Nederlandse ploeg bij het Wereldkampioenschap Ploegenachtervolging in Wollongong valt een gewone verkoudheid erg mee.

Als je een schoolvoorbeeld van de wet van Murphy zoekt....

Geen opmerkingen: