maandag 12 augustus 2019

Vroege herfstdag

Vorige week las ik bij thuiskomst in een weerbericht, dat we deze week wisselvallig weer zouden krijgen met te lage temperaturen voor de tijd van het jaar. De weerman gebruikte daarbij de woorden:  "Het lijkt wel op een vroege herfst."
Nou, dat was raak getypeerd. Vandaag was het een komen en gaan van buien. We stonden vanmorgen op het punt om naar mijn schoonouders te fietsen, toen het even flink regende met een paar donderslagen. Vanzelfsprekend wachtten we de bui even af.
Na bijgekletst te hebben bij de koffie en thee fietste ik met mijn vrouw en haar vader naar de volkstuin, waarbij we onderweg even moesten schuilen. Een minuut of 10 later konden we in het zonnetje onze weg vervolgen.
Op de volkstuin oogstten we wat groente en fruit, waarmee we naar mijn schoonmoeder reden. Daar lunchten we, voordat we vanmiddag naar huis fietsten. Onderweg kregen we weer te maken met een kleine bui op deze vroege herfstdag.

Geen opmerkingen: