donderdag 8 augustus 2019

"Viel Spass!"

We zijn vandaag terug gekomen van een fietsvakantie door Duitsland. Op de ochtend van de eerste dag wenste een Duitse vrouw ons op het station van Arnhem "Viel Spass!"
Daar hebben we ons tijdens de fietsreis van Mainz naar Sigmaringen aan de Donau, aansluitend de Donau-Radweg tot Regensburg, het Altmühltal, het Ludwig-Donau-Main-Kanal, het Regnitztal, de Main, de Stasse der Fachwerkromantik en tenslotte de Werra goed aan gehouden.
Tijdens deze fietsvakantie hebben we 1358,4 kilometer weggetrapt. Dat deden we in 18 dagen met een gemiddelde snelheid van 14,85 kilometer per uur met een maximum van 42,14 kilometer per uur.
Gemiddeld legden we 75,5 kilometer per dag af. Sommigen zullen dit een trainingskamp noemen, maar mijn vrouw en ik deden het met veel plezier.
De komende maand zal ik op dit blog over onze fietstocht schrijven. Wellicht halen mensen, die delen van deze omgeving willen verkennen, nuttige tips uit onze ervaringen.
Op voorhand wens ik al mijn lezers in navolging van de Duitse vrouw: "Viel Spass!"

Geen opmerkingen: